Profil

Home » Profil

Min Profil

Forestillinger, drømme og latter har ingen alder

    Baggrund

  • Terapeut

  • Specialpædagog

  • Hypnotisør


Jeg er specialpædagog med 10 års erfaring i specialinstitution og -skole. Jeg har set et stort behov fra forældre om at få vendt situationen på hovedet; at få ændret sin fastlåste forestilling om barnet og barnets adfærd. Jeg besluttede mig for at læse til NLP master, coach og hypnoterapeut. Jeg havde brug for at arbejde mere terapeutisk i sammenspil med min specialpædagogiske viden. Jeg er internationalt certificeret hypnoseterapeut og kan anvende hypnoseterapi som et redskab i min praksis.

Kernekompetencer

• Stress
• Fobi
• Depression
• Manglende selvværd
• Blokade
• Angst/skræk
• ADHD
• Autisme

I menneskets hjerne findes der den følelsesmæssige del, NeoCortex og er den yngste del af hjernen, som er den kognitive, tankemæssige, abstrakte del af hjernen, hvor du har din forestillingsevne og din evne til at, rationalisere, evaluere og syntesere information og tænke helheder og enkeldele. Den del af hjernen, der er den yderste kan ofte gå ind og konflikte med den følelsesmæssige del af hjernen.

I mit pædagogiske fag oplevede jeg igennem samtaler med børn, at de  ændrede de uhensigtsmæssige strategier til hensigtsmæssige. Ved brug af spørgsmål med fokus på neuroaffektive kompleksiteter, og inddragelse af spørgeteknikker, får jeg sammen med et barn, skabt en ny måde at barnet opfatter og lære på. Socialt som fagligt. Børn er gode til at tage imod og udfordre, da de er legende og åbne over for nye input.

Ligeledes har de voksnes forestillinger om barnet og barnets styrker en forstærkende effekt, da det du siger omkring dig selv og barnet, også er det, der sker. Så allerede ved at tænke positivt og tale positivt er udfaldet  positiv udvikling. Min erfaring kan hjælpe med, at du får fat i de ressourcer du har. At der er en grund til alt adfærd og at vi handler og tænker fordi vi ikke vidste bedre. Jeg mener, at hvis vi siger til os selv, at vi kunne havde gjort det bedre, så passer det ikke, for hvis du kunne, så havde du vel gjort det, ikke? Når et barn får en diagnose, så sker der ofte det, at barnet ikke bliver mødt med individuelle behov, men desværre kun behov set ud fra diagnose. AT VÆRE FORSTÅET FOR SIN ADFÆRD, GIVER UDVIKLING.